Pers Rep

Skrevet av Karin Hansen 22. juli 2013. Publisert i Kampianere

Min mann Per Hansen begynte med verkstedet i Ullensakergaten etter at han i mange år hadde vært ansatt i Drosjeeiernes Felleskjøp i Trondheimsveien. Han kalte verkstedet Per’s Rep. Jobben var å montere takstameter og radioer i biler.

Jeg hjalp til med kontorarbeid og det var veldig trivelig, skal jeg si dere! Det var kaffe og skravling mens kundene ventet. Mange kom innom bare for å snakke.

Per Hansen (2001)

Ullensakergata / Hølandsgata (2013)

Da Olsenbanden filmene gjorde opptak på Kampen trengte de et sveiseapparat, det fikk de låne av Per.

I 1979 begynte Per i Sporveien, der jobbet han til 2001. Han kjørte 60-bussen som jo går gjennom Kampen.

Pers interesse for biler har vel mange selv kunne se når de passerte huset vårt i Bøgata 6. Den interessen hadde “Per på hjørnet” helt til han døde i 2011.

“Per på hjørnet” er død

Tagger:,