Julegrantenning 2009

Skrevet av Vidar Johansen 30. november 2009. Publisert i Nyheter

Julegrana på Kampen (2009)Tenning av julegrana (2009)Den årlige tenningen av juletreet utenfor kirken første søndag i advent, ble igjen arrangert i samarbeid mellom Kampen vel og Kampen menighet. Juletresjef Kjell Jarnfeldt, som gjør en kjempejobb, har i år skaffet et flott smalt tre som var litt mindre enn foregående år. Dette er nok smart gjort for et år blåste til og med treet over ende.

I år var det en litt annen vri på programmet, det var “julegrantenning og allsang”, istedenfor barneteater. Kampens skoles musikk korps spilte kjente julesanger og alle de fremmøtte gikk rundt juletreet i store ringer. Dette er blitt en flott tradisjon for utallige Kampen-beboere.

Jul ved kirka (2009)Etter at programmet ute var over, gikk (nesten) alle inn i kirken hvor sogneprest Kirsti Aasen ønsket velkommen med en flott historie. Deretter spilte musikkorpset med dirigent og forsanger Pål Rullestad flere julesanger med stor innlevelse og publikum sang med. Til slutt ble det delt ut godteposer til barna ved utgangen, så ruslet alle salige hjem med en følelse av at jula nærmer seg. En flott tilstelning arrangert av noen av Kampens mange fantastisk flinke ildsjeler.

Tagger: