En billedkunstner i Evens gate

Skrevet av Lasse Solberg 27. september 2009. Publisert i Nyheter

Therese Aasvik i Evens gate 10 (2009)Nederst i Evens gate holder billedkunstneren Therese Aasvik til. I noen dager nå har hun hengt bildene sine ut på gjerdet i bakgården i nr. 10. Hun er med i Oslo Open. Oslo Open presenterer seg slik på sin hjemmeside:

“Vi ønsker å vise fram bredden av byens samtidskunstnere – komprimert over en kort tidsperiode. Vi ønsker å skape direkte formidling – og dialog – mellom kunstnere og publikum gjennom et rikt festivalprogram. Gi en ny erfaring av byens og Oslos egenart – geografisk, sosialt og kulturelt. En skal kunne gå, sykle og bruke kollektivtrafikk og oppleve kunst i sentrum og i nærmiljø i og utenfor gallerier og atelierer. Oslo Open skal stimulere utveksling av uttrykk, meninger og ideer både mellom kunstnere og publikum – når grensene for kreativitet og utveksling i byrommet åpnes.”

Therese Aasvik i Evens gate 10 (2009)Therese Aasvik sier dette om seg selv: “Jeg jobber med både abstrakte og figurative temaer, med akryl og forskjellige teksturer på lerret. De abstrakte bildene er ofte inspirert av mønstre i naturen. De figurative er historier fra livet. I de siste bildene mine har disse to uttrykkene begynt å nærme seg hverandre og skaper en ny form sammen.”

Neste oppgave for kunstneren Therese Aasvik er en gruppeutstilling i Oslo Atrium i oktober 2009.

Hjemmesiden til Therese  www.thereseaasvik.30art.com

Tagger: