De som dro var tilbake på Kampen

Skrevet av Lasse Solberg 27. juli 2009. Publisert i Kampianere

Liv og Walter med venner (2009)I juni var Liv Jenshus (f. Andersen) og Walter Willanger tilbake på Kampen. Liv kom til Kampendagene og historielaget fikk møte henne med venninner på gjengrodde stier. St. hans aften møttes gamle venner fra Norderhovgata  på Kampen Bistro. Været var det beste og det ble hyggelig kveld ute på terrassen. På bildet ser vi Walter til venstre med sin kone Dolores. I midten til høyre sitter Liv. Vi ser hennes mann Svein til høyre for henne. Foran til høyre sitter Bjørg, hun er søsteren til Bjørn Johansen som dro til Australia.

Liv og ektemannen Svein (2009)Til høyre ser vi Liv og mannen Svein Jenshus. Han er fra Steinkjer og traff Liv på båten over til Statene på 50- tallet. De giftet seg og bor nå i Arizona.

Søstrene Andersen, Turid og Tullemor, ble igjen i Norge. Turid bor på Kampen og er medlem av historielaget. Hun har skrevet her på hjemmesiden om oppveksten i Norderhovgt.

På det midterste bildet under ser vi familien i bakgården Norderhovgt. 34. De bodde på to rom i 2. etg. Til høyre står Berit. Hun var gift med Odd ” Kolja” Andersen, som var bror til søstrene. Han døde for få år siden.

På det siste bildet ser vi søstrene ved Grotten i Kampen park. Dette var møteplassen for jentene fra Norderhovgata. Turid har skrevet om det og vi har bildene til Walter. Ta en titt på artiklene under Kampianere.

Turid og Tullemor (2009)
Turid og Tullemor
Liv i bakgården til Norderhovgata 34 (2009)
I bakgården til Norderhovgt. 42