Kampen skole, 1939-2009

Skrevet av Lasse Solberg 11. mai 2009. Publisert i Historiske Kampen

Skoledag med frikvarter utenfor Kjølberggate 22 (1941)Gikk du på Kampen skole under krigen? Nå kan du få muligheten til å treffe gamle skolekamerater 26.august. En komite med Bjørn Skaug (90878654), Elisabeth (Gustafson) Damsgaard (eldamsga@online.no), Bjørn Marthinsen(bj-mar2@online.no), og Jarl Bech (jafrobe@hotmail.com) er etablert i dag på Kampen Bistro.

De etterlyser kamerater som begynte på Kampen skole i 1939. 2 jenteklasser og 2 gutteklasser fikk oppleve at tyskerne tok skolen deres i april 1940.

Jarl Bech og Bjørn Marthinsen (2009) Elisabeth Damsgaard og Bjørn Skaug (2009)Planleggingen er i gang, skolen er kontaktet for en omvisning. Selve feiringen vil foregå på Kampen Bistro. På menyen er foreslått suppe, svenske suppe. Ta kontakt med komiteen og meld deg på jubileet. 1939 er lenge siden, men kanskje nærmere enn vi tror.

Tagger: