Vandring i september

Skrevet av styret 23. september 2021. Publisert i Fra styret, Ikke-kategorisert, Om Historielaget, Om Kampen

Lorange og Arne Kristiansen

Normannsgata 29

Endelig kunne historielaget tilby et levende, fysisk arrangement! 50 interesserte var med på byvandring på Kampen i kveld med tema «nyere tid»: saneringstrusselen på 50-70-tallet, planer og «motplaner», nybygg, rehabilitering, ny bruk og gradvis modernisering. To sentrale aktører gjennom 40-50 år, Robert Lorange og Arne Kristiansen (som virkelig var med og «lived to tell the tale!») tok oss med til sju steder og fortalte levende og morsomt om endringsprosesser, diskusjoner, engasjement og innsats for at Kampen både er bevart og utviklet på en god måte. Foruten stedene på bildene under besøkte vi Hølandsgata 1/«Høyblokka», Normannsgata 47/H A Andersson/Tyrili og KØBB. Arne og Robert har lovet en oppfølger med mer spennende stoff fra Kampens nyere historie!