Avduking av Blått skilt for Varner

Skrevet av Arne kristiansen 10. mai 2021. Publisert i Historiske Kampen, Om Historielaget

Ole Rikard Høisæther innledet med å fortelle om Selskabet for Oslo Byes Vel. De har nå satt opp over 400 blå skilt i Oslo og mange i andre byer og steder landet rundt. I år har de bare hatt to på grunn av korona situasjonen.

Undertegnede  fortalte litt om området i historisk perspektiv. På spørsmål om hva Frank V. svarte når folk spurte ham hvor han var fra sa hans kone at han alltid svarte Kampen.

Turid Varner holdt en personlig takketale. Hun var veldig glad og skulle ønske at Frank kunne sett dette. Yngste sønn Joakim var også tilstede. Turid fortalte om søndagsmiddager hos Frank, at hun ble meget godt mottatti  i familien og hun fortalte om kvelden de møttes på Pingvin da Frank var i militæret.

Turid Varner fikk, som alle andre som avduker, boka som forteller om alle de blå skiltene i Oslo.

Vi var akkurat 10 stykker tilstede,