Anne-Lise og Knut gifter seg

Skrevet av Knut Johannesen 2. juni 2020. Publisert i Historiske Kampen, Kampianere

18.juni 1960 ble Anne-Lise og jeg gift i Kampen kirke, og vi flyttet inn i det nye huset vårt. Ikke alle unge, nygifte kan gjøre det i våre dager. Presten som viet oss, sa at jeg hadde hatt mye medgang både på og utenfor idrettsbanen, og jeg skal ærlig innrømme at det er tilfellet. Hittil har jeg nok vært en av de få utvalgte som fru Fortuna skjenker sin gunst.Da Anne- Lise og jeg kom ut på trappa i Kampen kirke, så vi utover et folkehav. Flere tusen mennesker fylte plassen ved kirken og nedover Nannestadgata. Da bilen vår kjørte ned gata, løp mennesker ved siden av. Vi skulle til vår nye bolig på Østensjø, det var slutt med å bo Kampen for oss begge. Hun var fra Brinken, jeg fra Hertug Skules gate. Nå som vi hadde fått vårt eget hjem, gleder jeg meg til å slappe av og kose meg hjemme etter jobben. Min aktive karriere er nok på hell, en aktiv skøyteløper passer nok best for en ungkar. Et nytt liv med Anne-Lise venter, så får vi se hva 1961 bringer, både på og utenfor skøytebanen.
Knut Johannesen
Fra boka « Fra Kampen til Squaw Valley»