Møte på Bistroen med Frid Ingulstad

Skrevet av Stryret 29. oktober 2018. Publisert i Møter

Mandag 12.november 2018 kommer forfatteren Frid Ingulstad til vårt møte og temaet er Livet ved Akerselva for 100 år siden.Frid Ingulstad har arbeidet mye med forholdene lags Akerselva etter det forrige århundreskiftet og utover 1900-tallet. Hun er ikke historiker, men er kjent for sin evne til å fortelle gode historier og hun har samlet mye stoff om Oslohistorien. Hun har bygd fortellingene på utallige samtaler med eldre mennesker som opplevde forholdene på Sagene tidlig i forrige århundre. Dette brukte hun når hun skrev romanserien «Sønnavind» hvor handlingen er lagt til årene 1905 og framover og skildrer miljøet rundt Akerselva. Hennes biografiske roman om Betzy Kjeldsberg, «Betzy. Fortellingen om en norsk foregangskvinne», har høstet mange lovord.

Møtet starter kl 19