Vandring i middelalderbyen

Skrevet av Styret 27. august 2018. Publisert i Fra styret, Vandringer

Vi har den store glede å invitere dere til en vandring i middelalderbyen. Oslos gamle historie utspilte seg bare noe steinkast fra Kampen. Når vi også har fått en av de største ekspertene på denne epoken, Leif Gjerland til å vise oss rundt, borger det for en strålende ettermiddag. Han representerer Foreningen Middelalder-Oslo, som har som ett av sine hovedmål at flest mulig oslofolk skal bli kjent med vår sjeldne middelalderby, både dens fortid og dens muligheter for framtidig formidling. Vandringen vil vare ca. halvannen time og inneholde: – Middelalderbyens fortid – Den begravde, overkjørte og glemte byen – Dagens pågående gjenerobring og morgensdagens mål.

Torsdag 6. september, kl.17.00. Vi møtes på Oslo torg, rett ved Oslo ladegård. Vandringsleder: Leif Gjerland. Ankomst: Trikk 18 og 19 / buss 34 og 74 til St. Halvards plass