Kampenpostens jubileumsfest

Skrevet av Lasse Solberg 5. november 2017. Publisert i Historiske Kampen

Det var høy “husker du?- faktor” da Kampenposten inviterte til jubileumsfest i Storsalen på Bydelshuset lørdag kveld. Nærmere 100 Kampianere ville være med å feire 40 år med Kampenposten.

Robert Lorange har vært med helt fra starten i 1977 og viste oss avisens utvikling fra en enkel stensil-side til den flotte avisa i farger vi har i nå. Den ble startet av Kampen Vel som en kampavis mot saneringen som truet Kampen på 70-tallet. Tommy Grotterød hilste fra Kampen Vel og fortalte at avisa ble uavhengig i 1990. Leif Gjerland fra Middelalderbyen hadde en morsom gjennomgang av Kampen i Oslo.

Lederen av Kampen historielag, Arne Kristiansen, hilste fra oss som er er den yngste av foreningene på Kampen(men kanskje den viktigste?) Redaktøren for Kampenposten, Kristin Hagen, ledet det hele med stø hånd, før en av redaksjonens medlemmer, Børge Øgård med bandet “via Brinken” avsluttet kvelden. Vi var alle enige om at det hadde vært en flott jubileumsfest.

Kampenposten alleutgaver   Her ligger minneboka som vi fikk på festen