Kampendagene 2017

Skrevet av Lasse Solberg 29. mai 2017. Publisert i Åpen bakgård, Nyheter

Årets Kampendager ble avviklet 26-28.5 og denne gangen var været med oss. Flere hundre mennesker var ute og gikk da vi hadde Åpen bakgård på søndag. Hele 44 bakgårder var åpnet for Kampens beboere. Det var bakgårdssalg flere steder og et nytt lite museum var åpnet i Filipsgata 4 hos herr og fru Panhoff.

Kampendagene ble åpnet fredag ettermiddag, med utdeling av Kampenprisen ved Kampen Vel. I år gikk prisen til Kampenposten, en meget populær pris. Avisen kom ut for første gang for 40 år siden og kommer nå i postkassa vår to ganger i året.

Musikken frem til kl 22 var William Hut, Plow, Signe Marie Rustad og Sonora Cimmaron. Noen hundre mennesker koste seg i gata foran Bydelshuset og noen av dem gikk opp på Bistroen da konserten sluttet.

Lørdag var det som vanlig Quiz for de voksne, denne gangen ute på Bistroen. 15 lag deltok, og Mad Men, med delta

gere fra historielaget, tok tredje plassen.