NRK besøker Bydelshuset

Skrevet av Lasse Solberg 17. november 2016. Publisert i Historiske Kampen, Kampianere

BydelshusetBydelshuset1.desember er Bydelshuset 34 år. Befolkningen på Kampen arbeidet for å finne et felleshus. I regi av Kampen Vel ble det nedsatt en arbeidsgruppe, og det lyktes å kjøpe huset av Sølvsberg og Nesting A/S. Husbanken ga midler, Oslo komune bidro med midler til oppussing. Andelslaget Kampen Bydelshus ble stiftet 1.12.1982 . I annen etasje kom Kafe Lars, som ble et møtested for kampianere.

Fra reportasje om Kampen i NRKs "Liv og Lyst" (1988)NRK besøkte huset i 1988 og viste en del av aktiviteten i Bydelshuset. Det er blitt et dokument over en svunnen tid. Se reportasjen fra Hilde Hummelvoll og Gøril Strømholms “Liv og Lyst” i NRKs nett-tv og døm selv. I reportasjen møter vi Ruth Finster, CC (Christian Christensen), Hassa Horn, Leif Ryve, Svein Jacobsen, Kirsti Aasen, Gøril Skare, Robert Lorange og Audun Edvardsen.