Jubileumsfesten

Skrevet av Lasse Solberg 26. oktober 2016. Publisert i Møter, Om Historielaget

Oj, oj hvilken fest det ble i går kveld. Storsalen i Bydelshuset var fullstappa, dvs at 100 mennesker var tilstede da vi feiret historielagets 30 års dag. Kampen Bistro stilte med mat og drikke og vi leverte ut kalendere til medlemmene. Kampen janitsjar Veterankorps åpnet kvelden med “Kampeguttas melodi” og med andre gamle og kjære sanger som vi alle kjenner så godt. Den eldste i korpset er Odd Hammertoft på 86 år, han er også selvfølgelig medlem av historielaget.

Noen av kveldens gjester holdt tale for jubilanten, det var Janne Wilberg fra Byantikvaren, Tommy Grotterød fra Kampen Vel, Robert Lorange på vegne av aksjonistene på 70-tallet og Even Haugseth fra våre naboer på Vålerenga. Vår leder Ragnhild Hoel mottok både blomster og bilder fra talerne.

30 år

tommy-grotterod-kampen-vel-foto-historielaget

Kvelden ble avsluttet med tre filmer fra Kampen. Sommerhopprennene på Ola Narr og i London, med Knut Nielsen i hovedrollen. “Mor i bakken”, tatt fra Youtube, slo godt an. Et sjarmerende møte med en tøff dame. Siste film var fra Bydelshuset i 1988, og her møtte vi Leif Ryve, CC, Hassa Horn og Robert Lorange. Alle pionerer på Kampen da Kampen historielag ble stiftet 25. oktober 1986.

Under: “Kampeguttas melodi” med Kampen janitsjar.