Møtet om Brinken

Skrevet av Lasse Solberg 27. oktober 2008. Publisert i Fra styret

Terje Berner og Robert Lorange (2008)Skoletomta i Brinken (2008)Det ble et engasjerende møte om Kampen i Brinken. Terje Berner og Robert Lorange fortalte og viste bilder, Robert endog med slideprojektor. Mange historiske øyeblikk kom tilbake til de ca. 45 fremmøtte og seansen fallt tydelig i god jord.

Trehusene i Brinken ble revet på slutten av 80-tallet, ” en antikvarisk tragedie” som Erik Melvold  kaller det i en Kampenkalender. Noen få hus står igjen og i ett av dem bor Terje Berner. Han viste bilder av trehusene som nå står der og fortalte litt om menneskene som  bor der. Det lille huset på hjørnet ved trappa, nr 59, ryddes nå i disse dager. Hva skal skje der nå?

Hyggelig samvær på Bistroen etter Brinken-møtet (2008)Fra innspillingen av NRK-serien "Grenseland" i Brinken 53 (1978)Bildet til venstre viser hyggelig samvær på Bistroen etter møtet i Storsalen. Fra venstre: Berner, Lorange, Finn Alsos og Amund Eriksen.  Bildet til høyre er fra innspillingen av NRK-serien “Grenseland” i 1978. Bak fra venstre: Elizabeth Mc Adams, Terje Berner, Terje Kalheim med barn på armen og Amund Eriksen. Damene er ukjente for undertegnete, men glad for tips.

Kampen i Brinken

Tagger: