Høsten med historielaget

Skrevet av Styret 11. september 2016. Publisert i Fra styret, Møter

Velkommen til Kampen historielags arrangementer høsten 2016.

ONSDAG 28. SEPTEMBER KL 19.00 I BISTROEN, BYDELSHUSET
Anders Rogg og «Hemmelighetene i B-by» – Tramteateret på Kampen i 1982
I 1982 viste NRK den populære serien «Hemmelighetene i B-by» i forbindelse med barne- og ungdomsprogrammet Halvsju. Den ble innspilt på Kampen – som hadde rollen som den oppdiktede byen B-by. Serien tok opp problemer med narkotika og rusproblematikk blant ungdom gjennom bruk av musikk, humor og spenning. Som i alle Tramteatrets produksjoner var sangene viktig, og hver av de 13 episode hadde en ny sang framført av B-bylaget Horn og Pryl. Musikken var komponert av Anders Rogg og Arne Garvang. Denne kvelden er vi så heldige at Anders Rogg kommer og spiller og synger sanger fra serien, og vi viser noen klipp som viser Kampen – alias B-by – anno 1982.

TIRSDAG 25. OKTOBER KL 19.00 – I STORSALEN, BYDELSHUSET
Jubileumsmøte med Kampen Janitsjars Veterankorps
Kampen historielag er 30 år! Som dere ser i logoen vår øverst på siden – jubileumsmøtet skjer på selve dagen. Dette vil vi feire med flest mulig av våre medlemmer – vi håper Storsalen blir full! Kampen Bistro oppretter for anledningen en liten filial i Storsalen. Det blir mulighet til å kjøpe drikke og muligens også en enkel matrett. Og hva kan passe bedre på en slik kveld: Kampen Janitsjars Veterankorps spiller! Vi viser noen filmsnutter. Kampenkalenderen 2017 blir delt ut til medlemmer og selges også.

ONSDAG 14. DESEMBER KL 19.00 I STORSALEN, BYDELSHUSET
Julemøte med boklansering
Boka «Tilværelsen på Kampen» av Jan Erik Thoresen er ferdig! Alle som har forhåndskjøpt boka kan hente den denne kvelden. Kanskje kommer noen overraskelser? Mer informasjon kommer etter hvert!