Skrevet av Lasse Solberg 28. mai 2016. Publisert i Nyheter

Kampendagene 2016Kampendagene 2016
Kampendagene 2016 åpnet i strålende vær og som vanlig spilte Kampen Janitsjar i gatene i spissen for glade Kampianere. Utrolig hyggelig at disse gutta stiller opp for Kampen år etter år. Kampenprisen i år gikk til Kampen-hjelpen for den store innsatsen de gjorde for flyktningene som kom til Norge og Kampen i fjor høst.

Da Fay Wildhagen entret scenen, var det plutselig blitt iskaldt i gata utenfor Bydelshuset. Men alle ble sittende og klokka syv kom amerikaneren Luke Elliot. Det ble kveldens høydepunkt. Luke har fått en høy stjerne i Norge takket være journalisten Eirik Mosveen, som oppdaget ham i New York. Nå drar han rundt i Norge og holder konserter for et begeistret publikum.

Kampendagene 2016

Mannskoret, som trener på Bistroen hver tirsdag, sang så, før Don Daddies avsluttet kvelden. Don Daddies har vært på Kampendagene flere ganger og det er Kampen glade for.