Møte med en forfatter

Skrevet av Lasse Solberg 14. april 2015. Publisert i Historiske Kampen, Møter

Gutta i KirsebærtreetJan Erik Thoresen 2015Torsdag 23.4 kommer Jan Erik Thoresen til Bistroen for å fortelle om sin oppvekst på Kampen. Thoresen har skrevet “Gutta i kirsebærtreet” og den er basert på forfatterens opplevelser fra guttedagene på Kampen. Thoresen vokste opp i Normansgata 32 og i bakgården der stod kirsebærtreet. Det er det faste møtestedet for hovedpersonen Erik og kameratene hans.Vi blir tatt med inn i et røft østkantmiljø, men også med godt kameratskap og samhold. Bydelen var preget av mye fattigdom og fyll, og Thoresen forteller om dette med stor kjærlighet.Vi kommer nært innpå ulike mennesketyper der humør, friske replikker og morsomme påfunn står i sterk kontrast til problemene i hverdagen. Poeten,Promper`n, Loffen, Sot og Skreddermester`n krydrer tilværelsen på ulike måter.

Møt opp på Bistroen kl 1930 og hør Jan Erik Thoresen fortelle. Boka kan kjøpes der og koster kun 200kr.