Innkalling Årsmøte

Skrevet av Styret 6. april 2015. Publisert i Fra styret, Møter, Om Historielaget

Gutta i Kirsebærtreet Årsmøte Det innkalles med dette til årsmøte
torsdag 23. april kl. 19 i Bistroen, Kampen Bydelshus

1.     Konstituering – valg av ordstyrer2.     Styrets beretning
3.     Regnskap
4.     Innkomne forslag
5.     Valg
Eventuelle saker / forslag må være styret i hende 1 uke før årsmøtet.

Etter årsmøtet, ca kl 19.30, blir det først utdeling av Byggeskikkpris og deretter byr vi på «Gutta i kirsebærtreet» – om guttedager i etterkrigstidas Kampen ved Jan Erik Thoresen. Egen oppvekst på Kampen har inspirert Jan Erik Thoresen til å gjenskape livet slik det artet seg det første tiåret etter krigen, da rasjonering og boligmangel preget hverdagen. Boka Gutta i kirsebærtreet kom i vår. Den handler om en kameratgjeng, deres opplevelser og om møter med de voksnes verden i en tid da normer og krav var ganske annerledes enn de er i dag. Vi treffer på spennende personer som innfødte kampianere kanskje husker. Mange vil nok også kjenne seg igjen i skildringer av boforhold, skolegang og den tids ønsker og drømmer. Det vil bli mulighet til å kjøpe boka.