Jarl, Frank og Jon Herwig

Skrevet av Jarl Bech 28. september 2008. Publisert i Kampianere

Bechs klasse (1947)Jarl Bech med bilder fra skolen og gjensynsfesten i 2000: Her ser du elever fra klasse 3 b våren 1946. Klasseforstander var frk. Thora Næss, som hadde ett års opphold da hun giftet seg og fikk barn. Vikaren var frk. Dirdal. Frk. Næss kom tilbake som fru Seim, senere mangeårig tilsynslærerinne etter at veteranen frk. Holm falt for aldersgrensen. Prektige mennesker og glade i barn, alle tre!

Bildet har bare 29 av 30 elever, og det ser ut til at det er Erik Sørensen (nå Varjord) som mangler. Altså: Første rekke fra venstre: Kjell Johannessen, Odd Hjertås, Svein Borgen (med gips), bak ham Jon Herwig Carlsen, Jarl Bech, Arild Hansen, Frank Hansen, Egil Myhre, Kjell Bergersen, bak ham Johan Aune, Odd Kåre Strandli, Svein Sandodden, Thor Kristoffersen, Thore Mikkelsen, Tore Gustafsson, bak ham Ragnar Otterstad, Viggo Olesen. Bak fra venstre: Erik Kristiansen, Frank Varner, Knut Wiig, Arvid Hestvik, Ole-Johan Gundersen Thor Gulbrandsen, Tor Bergstrøm, Thor Langbråthen, Knut Johansen, Jan Lund, Einar Rath og Leif Skaug.

Bechs klasse 50 år etterKlassen hadde sin første gjensynstilstelning i 1987 på Hotel Bristol. Vår klasseforstander fra 4.-7. klasse, Erling Aasheim, var invitert, men døde på operasjonsbordet 3 dager før. Klassen møttes igjen på Restaurant Engebret i 2000, 50 år etter avgangsåret, der noen var flyttet langt hjemmefra og noen var gått bort. Her ser vi, første rekke fra venstre: Tore Gustafsson, Odd Kåre Strandli, Odd Hjertås, Jarl Bech, Viggo Olesen. Bak fra venstre: Ragnar Otterstad, Erik Varjord (tidl. Sørensen), Kjell Bergersen, Thor Kristoffersen, bak ham Johan Aune, Frank Varner, Bak ham Kjell Johannessen, Arvid Hestvik, Thor Langbråthen og Jan Lund.

Tagger: