Om hjemmesidene

Skrevet av Historielaget 27. september 2008. Publisert i Nyheter

Kampen Historielag har oppgradert sine hjemmesider som de fleste vel har sett. Vi har tørket støv av slagordene til stiftelsesmøtet for Kampen Miljø- og historielag, og har lagt dem inn som “banner” på forsiden.

Terje Sørbø og tMedia er nesten ferdig med oppgraderingen, mangler bare et lettere verktøy for vårt Bildegalleri.”Logg inn” funksjonen er bare for dem som skal skrive artikler og man trenger ingen innlogging for å lese hjemmesiden. Noen etterlyser sider med Slektsgansking, her vil vi anbefale sidene til Vålerenga Historielag. De har lenker og bruksanvisning for slikt. Andre vil ha med en spalte med etterlysning av spesielle kamerater og venninner fra barndommen. Er det en god ide? Vi ser på det.

Ellers får vi inn bilder og tekst,også til artikkeler som vi har her på hjemmesidene. Disse blir oppdadert av oss, et eksempel er teksten om Haakon Lind. Jarl Frode Bech har et flott tillegg til Per Jorsetts kalenderside  under “Kampianere”. Så det er vel verdt å gå inn på tidligere saker for å se om det er noe nytt om det gamle.

Vi tar imot stoff og bilder, helst digitalt, men papir går også bra. Kampenkalenderen for 2009 er i rute , men det kommer år etter det, så ta kontakt hvis du tror det kan interessere.