Tar opp Kampen!

Skrevet av Styret 23. august 2014. Publisert i Historiske Kampen, Nyheter

Normannsgata 2014Fortidsminneforeningen i Oslo og Akershus arrangerer, i samarbeid med Kampen Historielag og Kampen Vel en vandring og møteNormannsgata på Kampen/ Kampen Bydelshus. Følgende er å finne på deres hjemmeside:Onsdag 27. august står Kampen på vår agenda.Byvandring fra Kampen kirke kl. 18.00 med påfølgende debatt på Kampen Bydelshus fra kl. 19.30.

Den gamle forstaden Kampen lever stadig uten en bevaringsplan. Dette unike, sammensatte området på høyden over Oslo fortjener en mer sikker fremtid. Sammen med Kampen historielag og Kampen Vel inviterer vi til både vandring og debatt. Med lokale entusiaster og representanter fra Byantikvaren og Plan- og bygningsetaten vil vi diskutere mulige fremtidsscenarior for området. Vandringen starter på kirketrappa kl. 18.00 og debatten settes i gang ca. kl. 19.30 i Kampen Bydelshus.