Kampendagene 2014

Skrevet av Lasse Solberg 2. juni 2014. Publisert i Historiske Kampen, Kampianere, Nyheter

Kampendagene 2014Kampenprisen 2014 Kampendagene 2014 gikk av stabelen sist helg. Og for en suksess. Været var det aller beste da Kampen janitsjar åpnet dagene utenfor bydelshuset i Nittedalsgata. Og sola skinte fra skyfri himmel hele helgen. Det ble en spesiell helg for oss i historielaget, vi fikk Kampenprisen 2014. ” Det var på tide” og “har dere ikke fått den før?” ble det sagt fra flere. Og det var jo hyggelig og vi må selv si at den var fortjent.

På fredag var ellers Håvard Dyvesveen, country, pop og rock, Don Daddies, 8-mannsband med jumpswing, latin og rockabilly og tilslutt et bluegrass- band fra Halden, Onkel Tuka ,i sving på scenen. I Storsalen var det teater med Kampen barne- og ungdomsteater.Don Daddies Kampendagene

Lørdagen startet med karneval i gatene med musikk av Kampen skolekorps. For noen medlemmer av historielaget Don Martinfvar den populære Kampenquizen lørdagens høydepunkt. Men “Mad Men” med blant andre Ragnhild Hoel, Arne Kristiansen og Lasse Solberg måtte også i år ta til takke med andre plass. På scenen var Don Martin kveldens trekkplaster. Han er rapper og en av de viktigste og største stemmene innenfor norsk hip-hop. Han fikk Spellemannsprisen i 2014 for En gang Romsåsgutt alltid Romsåsgutt.

Søndagen ble dagen da hele Kampen kom ut i gatene. Det var marked og bruktsalg flere steder og ikke minst Åpen bakgård. Historielaget har arrangert Åpen bakgård siden 2010 og det blir bare mer og mer populært å besøke de skjulte perlene på Kampen. Mange serverte kaffe og kaker og fortalte om husets historie. Interessen for historien på og om Kampen lever. Kampenquiz 2014Normannsgt 31 2014