Barndommens gater

Skrevet av Lasse Solberg 15. september 2008. Publisert i Fra styret

Annemor (nr 2 fra høyre) på Bistroen (2008)Det var godt oppmøte til høstens første møte på Bydelshuset. Ca. 75 kom for å høre Anne Stordal og Jarl Bech fortelle om “Vår barndoms Kampen”. På bildet fra Bistroen ser vi Annemor ( nr.2 fra høyre) innta en bedre middag sammen med gamle klassevenninner før møtet.

Annemor fortalte om oppveksten i Sørumgata 2 på 50-tallet. En fargerik fremstilling om lek, skole, butikker og  familien i 2.etg med 12 kvm stue. Annemor har startet en hjemmeside som heter “Vår barndoms Kampen”. Vi har en lenke til den siden, den kan anbefales.

Jarl Bech fra Kjølberggata 22 fortalte om Kampen skoles musikkorps. Han og Arne Larsen var kompiser med Walter Willanger. Vi viste Walters bilder på storskjerm og mange i salen kjente seg igjen på de gamle bildene fra 40 og 50-tallet.

Neste møte i historielaget er 23. okt kl 1900 i Storsalen (1. etg). Tema er Kampen om Brinken, ved Robert Lorange og Terje Berner.

Tagger:,