Kampenkalenderen 2005

Skrevet av Historielaget 30. november 2007. Publisert i Kampenkalenderen

Kampenkalenderen 2005Den røde tråden for Kampenkalenderen 2005 er idrett. På Kampen har det “alltid” vært drevet ulike former for idrett. Kampegutta har tradisjonelt hevdet seg best i idretter som fotball, skøyter og ishockey, men utøvere fra Kampen har også drevet med tradisjonelle arbeideridretter som boksing og bryting, i tillegg til friidrett, hopp, tennis og mye mer.

Mange av bragdene eller begivenhetene der idrettsfolk fra Kampen eller Kampen som arena har vært i sentrum, er trukket frem i denne kalenderen. Noe av dette kan ha vært nevnt i andre sammenhenger i tidligere kalendere. Dette kan også være tilfellet for personer eller begivenheter som ikke er trukket frem denne gangen. For det er selvsagt ikke mulig å dekke alle store eller små idrettsutøvere og idrettsbegivenheter fra Kampen, derfor presenterer denne kalenderen bare et lite tversnitt av flotte idrettsfolk som Kampen kan være stolte av.

Redaksjonen har bestått av:
Gro Aschim, Christine Bergh-Smith, Sverre Syversen, Lasse Solberg, Arne Bjørndal, Cato Bautz og Siri Bryn.

Har du et gammelt bilde fra Kampen?
Vi i Kampen Historielag er interessert i bilder som dokumenterer dagligliv på Kampen. Dette kan være bilder både fra arbeid og fritid, eller av bygninger og miljøer slik de så ut før i tiden. Det er fint om bygninger eller personer på bildene kan identifiseres. Dersom du har et bilde som du tror kan være av interesse for historielaget, ber vi deg ta kontakt med oss.