Osloquiz på Bistroen

Skrevet av Lasse Solberg 2. desember 2013. Publisert i Møter

Ill: Ragnhild HoelLeif Gerland kom til Bistroen med boka” Oslo før og Kalender 2014nå”. Og ca 50 møtte opp opp for å høre ham kåsere rundt boka. Det fikk vi, men også en overraskelse, en Quiz basert på boka. Salen ble delt i lag og stemningen var høy underveis. Temaer var Hovedøya, Grünerløkka og Akerhus festning. Etter undertegnedes mening er Akershus mere Norgeshistorie enn Oslohistorie, men ok. Morsomt ble det. Mange flinke lag og tett i teten. Men Gjerland: Man gir ikke ett halvt poeng, når svaret er feil. Og alle lag bør leses opp med plassering og poeng. Så neste gang Gjerland kommer til Bistroen, har han med spørsmål om Kampen og leser opp hele resultatlisten. Vi gleder oss.

Kampenkalenderen ble delt ut til medlemmene og andre kjøpte den. Årets siste møte var riktig vellykket.