Typografen som dro til Canada

Skrevet av Arne Larsen 27. juli 2008. Publisert i Kampianere

Kampen guttemusikkorpsArne Larsen var en venn av Walter Willanger. Han dro også ” over there” på 60-tallet. Her er bilder og tekst fra Vancouver:

Jeg bodde i Sverres gt. 17 under min opvekst. Jeg har letet efter gamle bilder ifra den tiden, men min familie bare tok bilder ifra Kampen Guttemusikk Korps, hvor min far var også leder i den tiden. Rolf Nøddelund var dirigent.

Som Walter fortalte deg, jeg bor litt utenfor Vancouver, Canada og har bodd i Canada siden 1967, først 4 år i Toronto. Jeg jobbet som Typograf og blev utlært hos Aas og Wahl. Spilte med Kjell Karlsens Orkester i en del år plus at jeg også sang i forskjellige sang-quartetter før jeg dro hit. Oh well, du er sikkert ikke interrisert i alt dette. Skulle ønske jeg hadde flere bilder ifra Sverresgt, de gamle tre-gårdene er jo revet for mang år siden, men min gård står der fremdeles.

Bak-rekka ser du Arne Larsen helt til venstre, Jarl Bech, Svein Gullbrandsen, og faren Frank Gullbrandsen, neste vet jeg ikke, Rolf Nøddelund, han var dirigent i mange år, og sist er min far Arthur Larsen, som var leder i mange år.

Mødreforeningen til korpset
Dette bildet er ifra Mødreklubben i Kampen Skole Guttemusikkorps. Min mor er i bakrekka, nummer 3 ifra høyere. Er ikke sikker når dette bilde er tatt. Kanskje rundt 45-50 årene.
Kampen skolemusikkorps på Danmarkstur like etter krigen
Her er korpset på tur til Danmark, må ha hvert lilke efter krigen. Min far på venstre side og lærer Børresen helt til høyere i bak-rekka.

Tagger: