Kampen skole 1948-2008

Skrevet av Lasse Solberg 1. juni 2008. Publisert i Kampianere

1. klasse ved Kampen skole 1948 60 år etter skolestart (2008)Her er en gjeng som begynte på Kampen skole i 1948. Nå møttes de igjen på Kampen skole 30. mai, 60 år senere. Fra venstre: Bjørn Tore Larsen, Einar Lagset, Kjell Odd Kirkebakken, Jan Tore Johansen, Trond Erik Sletmoe, Jan Mathisen, Per Normann Svendsen, Frank Lauritzen, Finn Johannessen.

Klassebilde fra 1954De var 24 elever den gang i 1948 og hadde  Ruth Halvorsen fra 1-3. klasse og Olav Haugen som klasseforstander fra 4-7 klasse. Elleve møtte opp til jubileet, fire er døde og to var det umulig å finne. “Husker du”-stemningen kom fort da gutta møttes i skolegården og fikk se sine gamle klasserom. Så gikk turen til Kampen Bistro og en bedre middag. Historielaget fikk en prat med dem på terrassen og viste dem gamle kalendere og bilder. Mange av dem hadde selvsagt samlet bilder selv og vi ser bildet av klassen fra 1954.

De gikk ut av skolen i 1955 og ingen av dem har bosatt seg på Kampen.

Tagger: