Ny sokneprest på Kampen

Skrevet av Lasse Solberg 7. juni 2013. Publisert i Kampianere

Marit Skjeggestad og Kong Harald V (2012) Marit Skjeggestad i Kampen park (2013)15.1 skjedde det et stille rollebytte i Kampen kirke. Sunniva Gylver, som har vært sokneprest siden 2010, er gått i gang med doktorgradstudier på MF og Marit Skjeggestad tar over stafettpinnen og er klare til å bli kjent med menigheten og Kampen som helhet. Velkommen skal du være, Marit!
Marit har tidligere jobbet som sokneprest i Ris menighet i Oslo og har erfaring fra Institutt for sjelesorg, og som studentprest ved Høgskolen i Oslo. Hun har bodd et år i Jerusalem, og er fremdeles engasjert i det som skjer der. Avskjedsgudstjenesten til Sunniva Gylver var 13. januar og innsettelsesgudstjenesten til Marit Skjeggestad var 3. februar.

De fleste i soknet Ris husker Marit Skjeggestad som prest og omsorgsmenneske. Men like mange har møtt henne på ski i marka, som mamma på foreldremøter, eller i treningstøy på butikken. Den 49 årige spreke damen sykler frem og tilbake fra Ullevål Hageby til Kampen hver dag. Under Kampendagene hadde hun gudstjeneste i Kampen park og er altså godt igang som prest på Kampen.

Les også om Kirsti Aasens tid på Kampen i En prest ser tilbake.

Tagger: