Et stort minne for livet

Skrevet av Ragnar Olsen 30. april 2012. Publisert i Kampianere

Klasse 6B, Kampen skole (1954)1. rad fra venstre:  Inger Lise Hansen, Ragnhild Eriksen, Bjørg Lystad, Laila Fosseid, Solveig Berntzen, Torunn Eliassen, Reidun Edner, Gerd Inger Arnesen, Kari Westpold.
2. rad fra venstre: Anne Lise Marthinsen, Grete Hansen, Lisbeth Andersen, Tove Gro Moe, Unni Martinsen, Ingrid Barlien, Jane Jacobsen, Solveig Johannessen, Grethe Falteng.
3. rad fra venstre: Snefrid Stubberud, Solveig Hammeren, Reidun Jensen, Gerd Haugli, Reidun Paulsen, Tove May Michaelsen, Kari Reinskou, Aida Rian, Winnie Lund, Lise Marit Amundsen.
Til høyre Lærer Inger Johanne Samuelsen.

På den tid var det rene pike og gutteklasser på Kampen skole.

Denne klassen hadde feiring av 25 års Jubileumsfesten sin på Vardeheim, Høybråten. Klasseforstander Inger Johanne Samuelsen har i mange år vært plaget av leddgikt. Hun gledet seg til å møte sine elever 25 år etter at de hadde gått ut av Kampen skole. Med sine store plager med leddgikt malte hun et blomstermotiv og elevens navn på en porselens brikke som hver av elevene fikk utlevert under Jubileumsfesten. Det var et stort øyeblikk for alle, en stor overraskelse og et stort minne for livet. Det var kun et par elever som manglet, som bodde langt unna i utlandet. Når elevene kjørte Inger Johanne Samuelsen hjem etter festen fortalte hun at dette hadde vært en minnerik og stor kveld for henne, men det var de som skulle takke for all glede, musikk og kunnskap hun gav elevene på Kampen skole.

Tagger: