Trappa på hjørnet

Skrevet av Lasse Solberg 2. juni 2008. Publisert i Historiske Kampen

Butikken på hjørnet av Normannsgata og HurdalsgataEndelig en bok fra Kampen. Frilansjournalist og fotograf Lill Svenning har skrevet “Trappa på hjørnet”, om dagliglivet på hjørnet av Normannsgata og Hurdalsgata. Blant hunder, katter, pinnsvin, rotter, kaniner og skjærer, var det et yrende liv fra morgen til kveld.

Lill Svenning bodde der fra 1997-2003. Dagens eier er barnebarnet til fru Jenny Nicolaysen, som drev butikk på hjørnet fra 1948. Wiktor pusset opp huset, og bor der selv nå. Det eneste han ikke rørte, er trappa. Den er verneverdig.Den har fem trinn og er delvis rød.

Boka er dagboknotater med bilder fra de fem årene Lill bodde der med sin familie.Datteren Kaja er døpt i Kampen kirke som sin mor og vil gjerne tilbake til koselige Kampen en dag. Opplaget på ” Trappa på hjørnet” er 100 stk og de fleste er solgt. På Kampendagene til helga selger vi boka, den koster 100 kroner.

Tagger:,