Inger-Maj Lompebakeriet

Skrevet av Lasse Solberg 16. februar 2011. Publisert i Etterlyst

Hei!
Jarl Bech husker denne Inger-Maj, som hun muligens ble kalt. Han mener hun bodde i Norderhovgaten og at hun giftet seg med Egil Enger, som bodde i Hagegaten 46.
Ved søk på Inger Marie Enger i skattelistene ser jeg at hun er født i 1946 og bosatt i Tranby i Lier kommune. Står oppført med telefonnummer der, dersom Per Øyvind Iversen ønsker å ringe vedkommende. Folketellingen i Kristiania for 1923 er nå halvveis, men Kampen er ennå ikke med. Mulig Turid Andersen vet noe mer, hun er født i 1935 og vokste opp i Norderhovgaten.

Anne Stordal

Hei!
Leser i “Etterlysning” på hjemmesiden at min kusine Inger Marie Enger (født Andersen) fra lompebakeriet er etterlyst (tilbake i 2011). Inger Marie’s mor het Marie, født Moestue. Marie var min tante Marie! Hennes familie kom fra Elverum (tror jeg) og startet lompebakeriet i Brinken. Inger Marie bodde også i Brinken, blokka sto der fortsatt sist jeg gikk der (for et per tre år siden. Inger-Maj som vi kalte henne døde dessverre for en del år siden, men hun har 2 sønner som kanskje kan bidra med mer. Hennes far het Erling Andersen og var bror av min far. Min bror driver med slektsgranskning og kan bidra mye på Inger-Maj’s farsside. Hvis vedkommende ønsker kontakt, er dte bare hyggelig.
Ingjerd Wilhelmsen (ingjerd.emilie@gmail.com)