Kampendagene 2010

Skrevet av Lasse Solberg 5. juni 2010. Publisert i Nyheter

Kampen Janitsjarorkester på Kampendagene 2010Vinner av Kampenprisen 2010: Per Kristian HansenKampendagene startet som vanlig med sol og Kampen Janitsjar i gatene. Programmet til Kampendagene 2010, det tjuesjuende i rekken, er bedre enn noen gang, skal vi tro arrangørene. Da uteserveringen startet halv fem var det ikke mange ledige plasser igjen.

Robert Lorange åpnet dagene med litt historikk om Bydelshuset og årets Kampenpris gikk til Per Kristian Hansen fra Sjakklubben Kampen på Brettet.

Fra Kampendagene 2010Gatedans på Kampendagene 2010Klokka sju spilte Bajazz Big Band, et storband som har deltatt på festivaler landet rundt. En time senere startet partybandet Loveshack med 80- talls musikk. Unge og gamle danset med i gata og køene foran uteserveringen var milelang. Av en eller annen tåpelig grunn, må all uteaktivitet slutte kl 2200. Men festen fortsatte inne i Bydelshuset til den lyse morgen.