Store planer for Tøyen Torg

Skrevet av Kari Korbøl 19. mars 2013. Publisert i Møter

Nye Tøyen torgAnne Lise Øien på Bistroen (2013)Mandag 18. mars hadde Kampen historielag møte om planene for Tøyen Senter som nå skal døpes om til Tøyen Torg, og som med nytt og oppfrisket  utseende forhåpentligvis skal bli et levende og aktivt senter for beboere og tilreisende.

Anne  Lise Øien fra Asset /Project Developer viste fram de foreløpige planene for ombyggingen og redegjorde for planene som grunneiere og huseiere har for området. Her er det planer for restauranter, aktiviteter ute på torget og samarbeid med blant andre Botanisk Hage.

Lasse Solberg på Bistroen (2013)

Rundt 60 interesserte og engasjerte personer hadde møtt fram, og det ble stilt mange spørsmål til Anne Lise Øien, og det kom flere forslag til hva som kunne gjøres for torget og omgivelsene.

Lasse Solberg  fra historielaget viste til slutt gamle bilder fra området Kampen / Tøyen, og igjen kunne de frammøtte komme  med opplysninger og kommentarer.

Historielaget er glad for at interessen for nærmiljøet er så stor, og regner med at diskusjonen fortsetter med samme styrke.