Søkemotor

Skrevet av Lasse Solberg 10. juli 2009. Publisert i Fra styret

John Dahling hadde fotobutikk i Hagegata 1963-1987Nå er det mulig å søke etter artikkeler her på historielagets hjemmesider. Øverst til venstre kan man skrive inn et ord, f, eks. friluftsbad og vips kommer denne historien opp:
1. Kampen friluftsbad
(Om Kampen/Historiske Kampen)
… anlegg av et friluftsbad. Etter at de nødvendige midler var blitt avsatt, kunne Kampen friluftsbad åpnes 19. juni 1921. Anleggssummen var på kr 422.239,- (eller i dag nok til 1/3 av prisen på en toroms …
torsdag 12. juni 2008

Historielaget er interessert i bilder og historier fra Kampen. Sjekk album, skuffer og skap. Del bilder og historier  med oss i historielaget . Det kan bli en artikkel til vår kalender eller til hjemmesidene.
John Dahling drev fotoforretning på Nedre Kampen fra 1963-1987. Han hadde forretning i Hagegata 23 (ved baker Nordby),Kjølberggata 27 og Økernveien 9 (Sporveisbygget). Med sine fotografier dokumenterte han bebyggelsen på Kampen fra 1964- 1978. Mange av bildene er brukt på disse hjemmesidene og hans album er gitt oss av Vigdis Dahling i 1999. John Dahling var født i 1926 og døde i 2003.