Sunde & Co

Skrevet av AnneMarie Blix Sunde 28. desember 2017. Publisert i Kampenkalenderen, Om Kampen

I januar 2008 overtok jeg verkstedet på hjørnet i Normannsgata 43a, og kalte det Kampen Møbeltapetsering som seg hør og bør for et verksted beliggende i Kampen sentrum. Det hadde vært møbeltapetsering her i omlag 10 år før den tid, så det er nå 20 års moderne håndverkshistorie i veggene. Kampen Møbeltapetsering har i januar i år 10 års jubileum, og jeg har selv 20-års jubileum på Kampen! Kampen Møbeltapetsering har mange kunder fra nabolaget, men folk fra hele byen og omegn kommer hit for å få fagfolk til å pusse opp møbler. I 2014 startet jeg også opp en egen avdeling for kurs i møbeltapetsererfaget. Etter mange år med kurshold i verkstedet, og veldig stor pågang av deltagere fra hele landet, var det på tide å legge forholdene ordentlig tilrette og lokalet vegg i vegg ble pusset opp til bruk for kursavdelingen. Det er ikke uvanlig at folk tar seg en kurshelg på Kampen Møbeltapetsering selv om de må reise fra andre kanten av landet. Siste skudd på stammen er Sunde&co. Dette er butikken vår på hjørnet, som selger interiørvarer og gaver. -Vi startet opp dette for å bidra til at Kampen skal fortsette å være et levende sted, med næringsliv og butikker der man kan gå inn og slå av en prat. -Innom her kommer skoleelever som er nysgjerrig på hvordan en stol faktisk blir laget, foreldre i permisjon med babyen på snei, for å handle litt økologiske vaskemidler, naboer som trenger noe nytt til heimen, og folk som trenger en gave eller to. I fjor var det noen som tok hele julehandelen her, og vi håper selvsagt at det blir ?er og ?er som handler lokalt. Vi prøver så langt det lar seg gjøre å ha miljøvennlige og økologiske produkter, og våre økologiske såper har blitt en hit på Kampen. I 2017 ble Kampen Møbeltapetsering en ekte familiebedrift, da Ingar Blix Aaeng, samboeren min kom inn i bedriften på fulltid. -Vi føler at vi driver et slags moderne småbruk her på Kampen, barna går på skole og i barnehage her, mor og far er på verkstedet, også bor vi jo rett nedi gata. Folk fra nabolaget kommer stadig innom butikken og vi har veldig stor pågang på både verkstedet og kursavdelingen. -Vi er heldige som får drive med et håndverk vi liker så godt, og at så mange liker det vi driver med at butikken går rundt. Vi satser satser på mange, mange ?ere år for Kampen Møbeltapetsering og Sunde&Co.